Hirdetések a YouTube-on
A YouTube már a második!
A Google két évvel ezelőtti rekord árú YouTube megvásárlása után úgy néz ki, hogy az Adwords hirdetéseken túl további pénzt is szeretne csinálni a legnépszerűbb videó-megosztó siteból. Érthető, hiszen beigazolódótt a „kereső-óriás” víziója: a ComScore augusztusi mérése szerint a Google keresője után - a Yahoo-t beelőzve - a YouTube videó keresője ezüst éremmel dobogós a keresők(!) népszerűségi listán, amennyiben a keresések forgalmát vesszük.
Videók és hirdetők
A YouTube Ads az új szponzorált videók funkcióval lehetőséget ad a feltörekvő előadóművészeknek, a kis cégeknek, üzlettulajdonosoknak, hogy keresőszavas célzással előrébb hozzák videóikat. A szolgáltatás egyelőre az amerikai felhasználóknak működik, de már dolgoznak a további támogatáson is. ( ezek az igéretek, aztán majd meglássuk) A Google AdSense hirdetések mintájára a szponzorált videók, kiemelt (halványkék) háttérszínnel jelennek meg a megszokott találatok felett.
Kíváncsian várom, hogy a cégek milyen mértékben fognak élni a lehetőséggel és, hogy hány „Vámház körút 9” mintájára készült csodás videó fog megjelenni. Biztosan lesznek újabb gyöngyszemek, hiszen bárki kattintások után, viszonylag olcsón népszerűsítheti magát vagy cégét, és/vagy kiemelheti nagy budget-vel készült TV-s reklám spotját.
A videókat az ads.youtube.com címen lehet feltölteni vagy szponzorálttá alakítani és keresőszavakkal optimalizálni.
YouTube live
Az utóbbi időben érezhetően belehúzott a Google, gondoljunk csak a nagy vihart kavart Chrome-ra, vagy a Google SearchWiki -re. Ezt bizonyítja az új YouTube Live szolgáltatás is, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy élőképet követhessenek a világhálón. Ez aztán a showbusiness! :) Az első műsor nézettsége rekordot döntött a webes élőközvetítés berkeiben. Ha ez beindul, akkor azt hiszem, a hirdetők versenyezhetnek majd egymással. Hatékonyabb, jobban célozható és mérhetőbb reklám, mint a televíziós reklám, legalábbis szerintük.
Utolsó kommentek